Aneto amb els nens

Aquest serà el tercer cop que fem l'Aneto i el primer amb els nens, també el primer cop que el fem a l'estiu i crec que l'últim perquè es molt pesat amb el pedregam, molt més còmode amb neu.

Arribem a les 17 hores al parking dels Llanos de l'Hospital per agafar el Bus que ens portarà a la Basurta, justets  a les 19 hores arribem al refugi de la Renclusa  on ens esperam per sopar, trobem molta gent perquè coincidim amb el Gran Trail Aneto-Posets de 105 km i estan preparant el primer control que passa per el refugi sobre les 2 am, no acabem de dormir gaire pendents del pas dels corredors, ens aixequem a les 5am i esmorzem amb alguns corredors que han decidit abandonar voluntàriament o perquè no han superat el temps de tall.

Sortim a les 6am amb molt gent per davant i molts més per darrere nostre, i trobem de tot gent amb guia i gent amb bambes i pantalons curts, és el que te l'Aneto un cim per a tothom. Els nens Gerard de 11 anys i l'Abril de 15 anys ens comporten com uns campions i patint aconsegueixen arribar al cim a les 12am amb patiment però amb molt il·lusió. Trobem moltíssima gent al pas de Mahoma al cim fa molt de vent però el podem fer sense fer gaire cua. Ens hem encordat i passem el pas en ensamble. De baixada un cop fet cim aprofitem per fer uns bocates i disfrutar de les vistes. Ens queda el mes dur la baixada que es fas molt pessada. Fem circular per acabar al forau dels Aigualluts on aprofitem per refrescarnos els peus son les 17 hores i portem 11 hores d'excursió no està gens malament.

Començem a caminar amb els frontals encara es de nit

Dur ascens entre roques abans d'arribar al Portillón Inferior

Un cop ja passat el Portillón. Portem molta gent al darrere.

Travessem el glaciar de l'Aneto! La primera vegada que els nens es calçen uns crampons ;-)

Pas de Mahoma de pujada. Deixem els piolets i crampons al final del glaciar tot es roca fins al cim.

Cim del Aneto +3404m.  Per sort només hi ha un francès sol amb pantalons curs aprofirem per fer-nos les fotos de rigor.

Un cop fet cim fem un entrepà mentre observem la gent com va arribant.

Pas de Mahoma de baixada.

Iniciem la baixada cap al Forat dels Aigualluts

Ens acabem tots els "bocatas" fruita i sucs que ens han preparat com a pícnic al refu.