Pujada al Canigó

El dia 7 de Desembre 2006 sortim cap a Prades del Conflent on fem nit, al matí sortim cap a Villerac el travessem i es converteix en pista arribem a un aparcament on la barrera està oberta, passem i comencen la pista de 23 km. no està molt malament, però en trobem neu i la Prudència fa que deixem el cotxe a uns 8 km del final, així que agafem el GR i ens fa donar una volta de 2'5 hores per arribar al refugi de Cortalets situat a 2.150 mts.

Això fa que canvien la nostre intenció inicial de fer la ruta circular del Canigó (Barbet, Canigó i Jofré) i també la quantitat de neu. Decidim fer la ruta normal pel pic Jofré a 2.362 mts.

Després de 1'5 hores des de el refugi fem cim, el camí a sigut una mica perdedor en la grimpada final per la neu ja que ocultava les marques grogues, però en cap cas posa en dificultat arribar al cim, l'únic que ens complica la grimpada.

La vista des de el cim es espectacular, el dia es clar i realment a valgut la pena fer aquest cim a 2.784 mts. d'alçada. No és un cim gaire ample, sinó un grup de roques, amb una taula d'orientació i una gran creu de ferro. Lo que veiem clar es que tenim que tornar un estiu i fer la ruta inicial la bretxa del Canigó i la aresta que bé del Barbet es impressionant.